Perth, West Australië - Reisverslag uit South Perth, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu Perth, West Australië - Reisverslag uit South Perth, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu

Perth, West Australië

Door: Thieu Curvers

Blijf op de hoogte en volg Thieu

27 December 2015 | Australië, South Perth

23 dec. Naar het strand geweest in Cottesloe niet zover van onze verblijfplaats in Perth. Prachtig uitzicht op de zee in de verte kon je Rottnest island zien waar we ook nog een paar dagen willen doorbrengen. Opnames gemaakt van de ondewaterwereld met de Gopro camera. Verder een relaxde dag gehad en genoten van onze vakantie. Toen thuis we kwamen bleken we alletwee goed verbrand op de rug, dus even op de blaren zitten.

24 dec. Vandaag samen met de familie inkopen gaan doen bij de supermarkt en met Chas naar een special bierstore geweest om het een en ander in te slaan. Ik kon mijn ogen niet geloven, wat is de alcohlol hier duur. Komt omdat hier een enorme tax is als het om alcohol gaat. Hebben wel allegangbare biersoorten zoals westmalle, chouffe, leffe enz. Maar zoon fles van 750 mml.betaal je al gauw tussen de 15 en 25 autralische dollars ( 1 € is $ 1.51 ). Verder alleen maar genoten.

25 dec. Kerstdag in de zomer, in de korte broek kerst vieren, we moeten er nog steeds aan wennen. S' morgens alle voorbereidingen treffen om de familie ( neven en nichten met kinderen ) te ontvangen.Net als in Amerika neemt elk familielid iets mee om het diner compleet te maken.De temperatuur was deze dag ongeveer 27 graden wat zeer aangenaam was voor alle gasten. Normaal zijn hogere temperaturen tussen 30 en 35 graden. Hele gezellige dag gehad en nieuwe contacten kunnen leggen met diverse familieleden van Gerda.

26 dec. Boxingday , na kerstdag zijn hier heel veel winkels open die alles in de uitverkoop zetten, tevens zijn er heel veel sportevenementen. Bv. De rolex Sydney - Hobart zeilrace waar Craig ( man van Cora ) aan mee doet met zijn eigen boot en bemaning. Dus al vroeg voor de buis om de start mee te maken. Hier is heel veel media mee gemoeid , heel Australië praat hier over, indrukwekkend. S' middags gaat Gerda met de familie naar een picnick ergens in een waterpark nabij Perth waar ze de twee broers van Chas ontmoet om daar de middag gezellig door te brengen.Terwijl ik ben uitgenodigd om een cricket wedstrijd bij te wonen in een stadion van ongeveer 25000 mensen waar de lokale club de Perth Scorcher tegen Brisbane Heat uit Queensland met Henry ( neef van Gerda ).Cricket is een van populairste sport van Aus. Heel interessant, zeker als iemand naast je zit en de spelregels uitlegt.De lokale ploeg heeft trouwens gewonnen. Deze wedstrijd werd live uitgezonden. Na de wedstrijd samen met Henry en vrouw gaan dineren en genoten van de skyline by nigth in Perth. Wat ontzettend indrukwekkend, natuurlijk foto' s gemaakt. Tevreden naar( huis ) gekeerd en alle ervaringen uitgewisseld van deze dag.

27 dec. Vandaag een rustige dag en in de namiddag met vrienden van de familie een boottochtje maken over de zijriviertjes die in verbining staan met de Swanriver, een grote rivier die door de stad Perth loopt. We laten ons wederom verrassen.

• 28 December 2015 - 12:45

Jan En Roos:

tjee Gerda en Thieu... wat een beleving voor jullie . en inderdaad Kerst in korte broek...kan hier ook ..alleen zijn de temperaturen wat minder hihi.
    de skyline is echt indrukwekkend ..mooi !!! en wat leuk leuk dat Gerda zoveel familie treft ..gezellig .
    Nou ...kijk uit naar je volgende verslag. groetjes Jan en Roos