Denmark, South Australië - Reisverslag uit Denmark, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu Denmark, South Australië - Reisverslag uit Denmark, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu

Door: Thieu Curvers

Blijf op de hoogte en volg Thieu

14 Januari 2016 | Australië, Denmark

10 jan. Relaxdag, s' middags naar de plaatselijke vvv gegaan in Denmark om meer informatie te vragen over de streek. Vandaar uit op weg naar het landgoed even Monkey Rock bezocht wat heel mooi wandelgebied is en waar je overal de paorama's kunt bezichtegen. Ook een Dugite (slang) tegen gekomen , deze keer er met een boog er om heen gelopen. Uiteraarde de camera zijn werk laten doen.

11 jan. Uitgeslapen en na het ontbijt een stevige ochtendwandeling over het landgoed gemaakt met Cora en Gerda. Genoten op de top van de heuvels van de koele zeebries die de tempeartuur van je lichaam weer een beetje aangenaam maakte. S' middags naar Wiliams bay gegaan om op het om even af te koelen. Daarna een bezoek aan de Alpacafarm . Een soort kinderboerderij waar jonge dieren werden opgevangen en opgroeien met de bewoonde wereld. Zo ook een koala waar je vrij in de kooi kon komen en kon aaien. Zo ook geiten , varkentjes , kippen dromedaris enz. Het allermooiste wat we ontmoeten waren toch de Joeyies ( 7 maanden oude kangoroes) die groot gebracht werden met de fles. Deze Joeyies liepen vrij door het publiek op de boerderij en vonden het fijn om verwent te worden. Nadat we het dierenrijk bezicht hadden gingen even naar het winkeletje voor wat souveniers te kopen terwijl een van de Joeyies ons volgde in de winkel. Even met de eigenaresse gepraat te hebben bood zij Gerda aan om een van de Joeyie's de fles te geven wat zij natuurlijk met beide handen aangreep. Deze dag vergeet je niet zo gauw meer. Fasinerend!

12 jan. Vandaar gaat de trip naar Warpole waar we een rondvaart over de warpole inlet gaan beleven. Een heel bekende plaats wat geschiedenis betreft van onze zeehelden die deze bay hebben bezocht.
10.00 uur zou de boot vertrekken , voordat we aan boord kwamen werden we verwelkomt door een een gids die genoot van zijn werk. Eenmaal opmde boot begon deze gids pas echt los te komen en vertelde op een entertainmende wijze de geschiedenis over warpole en uiteraard de zeldzame natuur die hier te bekijken was. Tevens zocht hij interactie met de verschillende nationaaltijden die aan boord waren. Natuurlijk ook de Dutchies wist hij iets te vertellen nl. dat in 1997 voor de laatste ker een elfsteden tocht was geweest en dat gisteren ( 11 jan.) een alternatieve stedentocht is gereden op een van de meren in Oostentrijk. Een zeer ontwikkeld persoon die echt van zijn werk genoot. Tevens een vader met dochter uit Rotterdam ontmoet die ook op dooreis waren . Leuk om weer eens in jou ervaringen uit te wisslen in je moedertaal.

13 jan. Terwijl Gerda en Cora in de morgen even naar het dorp gaan ga ik met Graig, Ben en zijn een werknemer ( Clen) om de handen uit de mouwen te steken om de afrastering van het landgoed te vernieuwen. Op deze snikhete dag kom je er achter hoe om kunt gaan met de hitte en weining of geen wind, rustig blijven. Even na de middag komt Cora en Gerda ons verassen met pie's en drinken wat we wel verdiend hadden. Tevens het doel bereikt wat we deze morgen voor ogen hadden. Dus tijd om te relaxen. Samen op de Quat de omgeveving en de natuur over het landgoed verkennen waar je zomaar kunt verdwalen op een oppervlakte van 3000 hectare. Daarna van een overheerlijke douche genoten wat ook wel nodig was. S' vonds ge BBQ onder het genot van een glaasje wijn. En toen het donker was samen op het gazon gelegen en ontzettend genoten van de heldere hemel waar de sterren je met grote ogen aankeken. Zelfs de melkweg kon je waarnemen. Daarna het bed opgezocht, na weer een een geweldige dag beleefd te hebben.

14 jan Vandaag staat een rustige dag geplant waar we waarschijnlijk gaan lunchen in Denmark en waar we een paar wijnproeverijen op de terugweg gaan bezoeken. Vanavond staat een diner geplant met Cora en Graig voor de goede zorgen van deze fantastiche tijd wat we hier hebben mee gemaakt op het landgoed Northgate. Verder weer plannen gaan voorbereiden voor de terugreis naar Perth langs de kustlijn.

• 14 Januari 2016 - 20:17

Sonja:

Hey Theu en Gerda,

Wat een super ervaring voor jullie. leuk om te lezen en vooral geniet van deze reis!! Groetjes from Holland

• 17 Januari 2016 - 10:17

Ria En Frans:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet ervan. Groeten uit Tungelder. Frans en Ria