Rottnest Island (Perth) - Reisverslag uit South Perth, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu Rottnest Island (Perth) - Reisverslag uit South Perth, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu

Rottnest Island (Perth)

Door: Thieu Curvers

Blijf op de hoogte en volg Thieu

27 Januari 2016 | Australië, South Perth

20 jan. Rustdag , naar het strand in Cottesloe geweest en gesnorkeld.
Wederom opnamnes gemaakt met de GoPro. Toen we net uit het water waren 3 dolfijnen gespot . Dus onze dag was weer goed.

21 jan. S' morgens een stevige wandeling van ongeveer 5 km gemaakt door het Perry lake park . S' middags terug naar Perth en de stad op een andere manier bekeken. Verschillende bezienwaardigheden bekeken zoals de Bell Tower en deze beklommen om de sky line van Perth en andere panorama's met de camera vast te leggen.

22 jan. Samen met Mary naar Fremantle gegaan om de wekelijkse markt te bezoeken waar sommige dingen weer aan de handen bleven plakken.
S' vonds met samen met vrienden van Mary en Chas geBBQ en lekker nagebabbeld .

23 jan. Met de ferry naar Rootnest Island voor het volgende avontuur. Ingecheckt bij het hotel en de omgeving verkent. S' middags gaan snorkelen in Fay Bay waar onze ogen echt open gingen . Een van de vele locaties op dit eiland waar je uitstekend kan snorkelen en waar de onderwaterwereld op z'n mooist is. Natuurlijk opnames gemaakt.

24 jan. S' morgens een georganiseerde tour rondom het eiland geboekt dat ongeveer 19 km in de omtrek is. Aangekomen bij het bus stationetje komen we tot onze verbasing erachter dat wij met zijn tweetjes alleen maar hadden geboekt , oja en een chaufeur/ gids die voor de nodig informatie zorgde tijdens de tour. Hij vertelde over de geschiedenis van dit eiland en liet ons spots zien waar je alleen maar van kunt dromen als voor de tv zit. Ook een spot gezien met zeehonden die van dit prachtige eiland genoten. Ook bezit dit eiland 6 nesten van de Osprew ( visarend) die elkaar bemant worden en voor de nakomelingen zorgen. Een geschut dat in de oorlog voor de verdediging zorgde was ook een van de locatie wat de moeite waard was. Vanaf het geschut terug met een lokaal treintje dat in de oorlog zorgde voor de aanvoer van minutie. Trouwens het geschut heeft alleen maar 5 proefschoten afgevuurd en is in de oorlog niet gebruikt. Aangekomen in de bewoonde wereld smiddags weer gaan snorkelen, deze keer in pinky beach
waar we weer genoten van de prachtige natuur onder water.

25 jan. Na het ontbijt met de bus naar Little Salmon Bay, het neusje van de zalm als het gaat om de snorkelspot van dit eiland. Op aanraden van de gids van gisteren. En inderdaad hier kreeg waar voor je geld om de onderwaterwereld in topvorm te zien. Waar je de koralen op alle vormen en kleuren kon aanschouwen omringd door de verschillende vissen. Wederom genoten ! S' vonds over de boulevard gelopen waar een Australische band speciaal was over gekomen om een voorproefje op Australian day te geven. Was ook wel te merken gezien het aantal toeschouwers dat er naar toegestroomd was. En waar de alcohol goed geschonken werd alsof het water was.....

26 jan Australian Day . Kun je vergelijken met koningsdag in Nederland. De dag dat we Rottnest Island verlaten en per ferry weer naar het vasteland keren richting Fremantle. Een eiland waar we 3 dagen van hebben genoten en waar de ongeveer 9000 Quaka' s beschermt zijn die alleen maar op dit eiland in de wereld wonen. Bij aankomst staat Henry ons op te wachten die vervolgens naar South Perth rijdt waar hij woont en hebben gegeten. S' vonds komt Mary, Chas en vrienden naar South Perth om na de BBQ met de voet naar de Swan River te lopen en genieten van het half uur durende vuurwerkshow te genieten wat aangeboden werd door de gouverment ter ere van Australian day. Samen met ongeveer 400.000 duizend anderen staan we met open mond te kijken die na een half uur weer dicht gaat. Wat een spectakel met op de achtergrond de gekleurde skyline die op de Swan River weerkaatst.

• 27 Januari 2016 - 10:29

Gerry:

Hoi Thieu en Gerda.

Fijn dat jullie zo genieten in Australië.

Nog heel veel plezier , voor Gerda een fijne verjaardag op de 29e en niet teveel denken aan de terugreis.

Groetjes Gerry en Leon.