Perth, West Australië - Reisverslag uit South Perth, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu Perth, West Australië - Reisverslag uit South Perth, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu

Perth, West Australië

Door: Thieu Curvers

Blijf op de hoogte en volg Thieu

04 Januari 2016 | Australië, South Perth

3 Jan. Vandaag naar AQWA in Hillarys de zeeaquarium in Australië. Een grote zeeaquarium waar de haaien, stingray's , zeeschilpadden en alle soorten varianten van het zeeleven onder water te zien is. De dag van Gerda die hier 22 jaar geleden deze duiktank ook heefd bezocht. Een tank die je met een lopende band vanuit een doorzichtge glazen tunnel kan bezichten en de grote vissen vrij ziet ronzwemmen. Gerda gaat deze locatie van binnen bekijken met een aantal duikers en een instructeur. Van tevoren een briefing gehad en de regels besproken waar ze zich aan moeten houden. Deze duik is niet zonder risico's, je moet je ten alle tijden onder de haaien bevinden, als je er boven kan het wel eens verkeerd aflopen. Omstreeks 14.00 u gaan ze met 4 duikers het aquarium in en genieten van elke seconde. Terwijl Gerda van binnenuit haar ervaringen vast legt met de gopro, bekijken Mary en ik het van de binnenkant op een veilige manier en maken foto's en een enkele videoopnames vanuit de tunnel. Terwijl de haaien en stingray's boven de duikers zweefden en de vissen tot op zeer korte afstand voorbij kwamen was het tijd om de het aquarium ongeveer na 30 minuten te verlaten en haar ervaringen met ons te delen onder het genot van een drankje. Verder nog door het gebouw gelopen waar diverse miniaquaria's waren met het bijzondere kleurige zeeleven rondom Australië.
Daarna in de shops rondom AQWA op souvnierjacht gegaan en gepakt naar huis gegaan waar we bij een plaatselijke afhaalchinees het avondeten bestellen. Na het eten de opnames bekeken van deze dag.

4 jan. Een rustdag ingelast. Gerda gaat met Mary naar family die hier ruim 50 jaar geleden naartoe zijn geëmigreerd. Ook besloten om niet naarcde dolfijnen in Monkey Mia te gaan omdat dit een te verre reis is ( 700 km enkel) maar onze plannen te richten naar Denmark in het zuid westen van Australië waar een nichtje een farm/ ranch heeft. Van daaruit gaan we dagtrips maken en genieten van de ongelofelijke natuur wat daar te zien is.Deze reis zal ongeveer 14 dagen duren. Weten ook niet of we daar bereik baar zijn voor de buitenwereld met internet. Moeten we waarschijnlijk naar een stad voor enige communicatie. Eerst maar eens de route plannen en morgenvroeg op tijd vertrekken i.v.m. de hitte die we daar ook tegenkomen. Vandaag een beetje bewolkt waardoor de luchtvichtigheid gelijk naar 55% gaat . Dus vadaag rustig blijven.

• 06 Januari 2016 - 14:20

Jan En Roos:

ha die thieu en Gerda..
    en wederom met plezier jullie avontuur gelezen. Gerda liever dan ik (tussen de haaien ).
    hou best wel van spanning...maar dit laaat ik graag aan haar over":)
    jammer van de dolfijnen..maar 700 km enkel is idd erg ver
    wachtte op jullie nieuwe verslg en foto's en toi toi
    gr. jan en roos

• 06 Januari 2016 - 19:17

Eric:

Hoi Gerda en Thieu,

Een mooie belevenis tussen de haaien en roggen. Jaloers, jaloers, jaloers. Geniet van elke seconde die jullie beleven daar.

Groetjes Eric

• 08 Januari 2016 - 14:51

Rita:

Hallo Gerda en Thieu . wat een leuke ervaring en boeiende verhalen.Voor jullie en de familie daar een goed 2016 gewenst vanuit Heytse. De Schroentjes.

• 08 Januari 2016 - 20:53

Het Moppenvrouwtje Van De Woensdag Avond:

Gerda ga niet teveel tussen die haaien in ! wij willen je nog terug zien in het zwembad !
    maar geniet met volle teugen van deze mooie reis , samen met thieu.
    groetjes van de woensdagavond zwemmers , toi toi toi.