Yanchep, Australië - Reisverslag uit Yanchep, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu Yanchep, Australië - Reisverslag uit Yanchep, Australië van Thieu Curvers - WaarBenJij.nu

Yanchep, Australië

Door: Thieu Curvers

Blijf op de hoogte en volg Thieu

02 Januari 2016 | Australië, Yanchep

28 dec. Vandaag gaat de reis ongeveer 70 km. noordelijker van Perth naar Two Rocks (Yanchep) waar een van de neven (Will ) van Gerda een vakantiehuisje heeft. Aangekomen waar Julie en Will ons opwachten. Na alles uigepakt te hebben laten ze ons een stuk van de regio en natuurlijk het uitzicht over zee zien. De temperatuur is hier duidelijker aangenamer dan in Perth door de zeewind die de temperatuur tempert tot ongeveer 25º C. Tevens kortbij een golfcourt de eerste wilde kangaroes ontmoet. Waar je ook keek leek het op een ware plaag. Het nadeel is ze mogen niet worden afgeschoten. S' avonds gezellig thuis gegeten , waarbij Will op een uitstekende manier zijn vis van barbecue serveerde. Gezellig nagetafeld en op tijd naar bed.

29 dec. S' morgens op tijd uit de veren ( 7.00 uur )om naar het strand te gaan om in zee te gaan zwemmen en genieten van het uitzicht. Daarna de omgeving verkent en natuurlijk de camera zijn werk laten doen om herineringen te verzamelen. In de middag gaan shoppen voorhet avondeten.Tevens de eerste giftige slang (Durite) tegekomen die in het lokale shoppingcenter over de boulevard kroop. In de avond samen een strandwandeling gemaakt om vervolgens weer van Julie en Will's kookkunsten te genieten in hun huisje.

30 dec. Vandaag naar het Nationaal nature park nabij Yanchep gegaan om de inheemse natuur te bezichtigen. Doordat het zomer is zijn de meertjes zogoed als uitgedroogd waardoor de watervogels hun toevlucht elders moesten vinden. Wel koala's gezien die het meeste van de dag slapen in een behaaglijke boom en zich niets aantrokken van de mensen met telelenzen. Samen met Julie en Will gelunch in het park waarna we wederom de omgeving gingen verkennen en genoten van de verschillen in Nederland. In de namiddag een arretjes cake gemaakt voor ons allen en het recept achtergelaten in Julie's kookboek.

31 dec. Oudjaarsdag . National Nambung park. ( 250 km ten noorden van Perth) In de buurt van Cevantes waar de reis heen gaat waar we de Pinnacles gaan bezichtigen. Een van de mooiste fenomenen van West Australië. Het park bestaat duizenden kalkstenen pilaren die soms wel 5 mtr. hoog kunnen en zijn onstaan uit fossiele plantenresten in een schtterend geel woestijnlandschap. Schitterend .Daarna diverse lokatie's zoals Lanceline waar we een meertje hebben bezocht en het zoutwater 1 1/2 zouter dan het water van de zee. Waar het microorganisme miljoenen jaren zou zijn ontstaan. Terug thuis voorbereid op jaarwisseling die 7 uur eerder is dan in Nederland.

1jan. 2016 Nieuwjaarsdag. Will en Julie had on uitgenodigd om bij Bibi' s een lokale bar waar we hebben gebrunch. Grappig was dat er een backpackster uit Nederland als serveerster voor een aantal weken werkte om haar bankrekening te spekken om vervolgens weer verder te trekken door W.A.. Ervaringen uit gewisseld over het gebied van het zuiden van west Australië waar zij al was geweest en wij nog moeten ontdekken. Na de middag naar zee gegaan om te snorkelen en 2 stingray' s ( roggen) gezien die we heel erg kort bij de kust tegenkwamen. Weer een ervaring rijker. S' avonds weer culinair genoten van de kookkunsten van ons allemaal. De resten van de arretjes cake nog verorberd.

2 jan. Inpakken en afscheid genomen van Julie en Will van een zeer mooie week wat we met hen mochten delen om vervolgens de reis te vervolgens naar onze tijdelijke thuisbasis bij Mary in Perth te gaan. Vanmiddag naar Fremantle om te shoppen en waarschijnlijk afsluiten met een diner in de avond.

2 jan.

• 02 Januari 2016 - 14:01

Giel En Ans:

hallo Gerda en Thieu
    mooie verslagen. hoort zich mooi aan
    Voor jullie een gelukkig nieuwjaar gewenst en geniet nog van de rest van de reis
    groetjes Giel en Ans uit Heytse